sobota, 9 czerwca 2012

Moja ulubiona sałatka. GYROS!



Chciałam wam przedstawić moją ulubioną sałatkę. Za pewne dużo osób ją zna, ale ja mam troszkę inną wersję ;) Oto przepis:

SKŁADNIKI:

  • średnia kapusta pekińska
  • papryka konserwowa - słoik
  • ogórki kiszone -ok. 5 średnich
  • pestki słonecznika - garść
  • przyprawa gyros lub kebab
  • olej
  • puszka kukurydzy
  • podwójna pierś z kurczaka
  • ketchup
  • majonez
  1. Pokroić piersi z kurczaka w kostkę, dodać przyprawę i olej
  2. Tak zamarynowane mięso zostawić na min. 2 godz. najlepiej na całą noc
  3. Na suchej patelni wsypujemy słonecznik, musi się zarumienić
  4. Następnie smażymy mięso już bez dodatku oleju
  5. W tym czasie kroimy w kostkę ogórki, paprykę i kapustę pekińską
  6. Do miski dodajemy pokrojone warzywa, kukurydze, ostudzony słonecznik, mięso już usmażone i ostudzone
  7. W osobnym naczyniu przygotowujemy sos: dodajemy ketchup i majonez, mieszamy
  8. Sos dodajemy do sałatki ilość wedle upodobań ;)
  9. Mieszamy wszystkie składniki razem, można również (tak jak na zdjęciu) ułożyć składniki warstwowo.
  10. Sałatka gotowa, teraz tylko należy delektować się jej smakiem. :D
W wersji light można zamiast majonezu dodać jogurt naturalny, wiele razu próbowałam i gwarantuje że nie zmienia smaku, po prostu wtedy potrzebujemy więcej ketchupu i konsystencja może być inna.


Jest to troszkę inna wersja ze względu na słonecznik, uwierzcie że naprawdę zmienia smak, tak smakuje mi najbardziej.

Lubicie takie sałatki? 
Może znacie jeszcze inne wersje, chętnie je poznam ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz